Katrineholm

Igår så tog jag, mamma, pappa och Jesper bilen ner till Katrineholm för att hälsa på några vi känner, viket vi gör varje år. Vi plockade upp Jeppe i Västerås vid elva och sedan var vi framme vid ett, det är inte så himla långt bort med andra ord. Pappa pinglade över till värden för dagens ståhej så att han kunde hämta oss med "färjan" som man måste åka på för att komma över till deras lilla egna ö. Tänk vad härligt att bo så! Vi stannade där i 3 timmar för att sedan bege sig hemåt.

Men vi gjorde några stopp på väge, förstås. När man har några shoppinggalna familjemedlemmar så blir det lätt så. Så det blev destination Tuna park där jag tyvärr inte hittade något men brodern min hittade en tröja och mamma lite smått och gott. Sedan blev det självklart en Maxburgare för att avsluta Eskilstuna-besöket.

Nästa anhalt blev Västerås där vi skulle hälsa på lilla Alva som fått en liten kanin. Så himla söt var den, och liten! Hon har fått det fina namnet Rosalinn och är en liten dvärgvädur. Ibland blir man blir man bra sugen att ha en liten plutt bara för att titta på, men jag får nöja mig med min Minor. När vi väl hade glott klart så dumpade vi av Jesper och sedan åkte vi hemåt efter en hyfsat lång dag!


Vi hittade på ett kalkbrott i Vingåker


Jesper ville dokumentera


Dem som vi var och hälsade på har en liten Hugo






Och Alvas kanin som var omöjlig att fota då den rörde på sig hela tiden

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad söt kanin =) Blir du inte sugen att köpa en liten kaninbebis? =)

2008-08-15 @ 16:36:58
Postat av: Johanna

Jo, visst blev man lite sugen! :D Men min Minor får duga :)

2008-08-16 @ 14:46:08
URL: http://melinsvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0