Spåneri

Nina och jag pratar om att börja sälja en egengjord kasslerkorv. Är denna slogan säljande månntro?

Johannas & Ninas Kasslerkorv. "Hemsk kvalité, men en rolig idé". Finns i smakerna fågel/lime, träolja/skunk och bark/bäver.

Jag tror på succé! Vi spånar vidare (utdrag från MSN):

Nina säger:
Haha jag kan inte sluta skratta åt fågel/lime, så klockrent.. Ungefär som ekorre/hallon.

Melin säger:
Fågel/lime borde komma på flaska! Skulle nog kunna bli en ungdomssuccé! Ekorre/hallon är inte heller så pjåkigt. Till dem äldre skulle man kanske kunna erbjuda stuprörsrester-från-en-röd-liten-stuga-i-dalarna/citronmeliss

Nina säger:
Vi har en greatans idé hör jag! Ska vi använda vanlig mixer för att få ner ekorrarna i flaskan lr kör vi som mina skorpionklubbor jag fick från skolan då den låg hel inuti?

Melin säger:
Du kan väl försöka sälja idén på skolan? Grejen är om vi kör på hela ekorrar så måste ju således flaskan vara desto större. Och jag vet tyvärr inte om vi har den ekonomin för att kunna fullfölja det. Måste isåfall räkna lite på det och se över om det kan gå. Men finns det kanske dvärgekorrar?

Nina säger:
Jordekorrar kanske är mindre

Melin säger:
Bebisar kanske? Det känns väl inte ett dugg brutalt?

Nina säger:
Nej inte alls!

Melin säger
Då beställer jag några lådor, tror att Korea blir närmast och bäst ur miljösynpunkt

Nina säger:
 Ja det är inte så lång transportsträcka heller

Melin säger:
Tvärs över gatan, i princip.

Ja ni, Nina och jag konverserar på ett sätt som nog ingen annan gör tror jag.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hahahah ni är för sköna hörrni ^^ Det här borde ni helt klart göra företag av!:O Jag vet jag har ju vart företagare i ett år nu ;D Meen har vissa synpunkter. Ekorrarna bör nog vara mixade..eftersom det härliga ekorrsmaken inte utsöndras annars. Sedan ser jag gärna en smak i form av "gammal fotsvett/banansorbet" Tror på att den skulle locka folk till er. Speciellt idrottsmän och idrottskvinnor..kanske en och annan tränare med?:P Jag ser STORA förutsättningar i detta företag YES I DOOO!!! :D

2009-05-29 @ 12:53:18
URL: http://sandriizz.blogg.se/
Postat av: Johanna

Sandra: Jag tackar för dina synpunkter ;) Banansorbet låter riktigt gott!

2009-05-30 @ 12:13:11
URL: http://melinsvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0