Bygglov: Melin/Avelin Edition

Här hemma ser det ut som en byggarbetsplats, inte så konstigt med tanke på att det är precis det det är. Jordvärme och nya taper är det som står på agendan om ni undrar. Då mellanbrodern inte har vägarna förbi på ett tag så kommer det lite bilder här på bloggen istället så att han lätt kan se spektaklet. Ni andra får givetvis kika också!



Matrummet ser ut så här för tillfället. Nya element är insatta och varmvattenledningar är dragna. På väggarna blir det en gråfärgad tapet med inslag av silver och breda ränder.


På den första bilden (tagit vid ett fönster, därav något dålig) så ser ni starten på grävandet som totalt blir ca 600 meter (det är ännu inte klart). Djupet är ca 1 meter hör jag för mig. På den nedre ser ni hur förvånansvärt platt det blir när han fyller igen kanalerna. Där nere ligger det alltså rör fyllda med vatten som blir uppvärmt tack vare jorden. Vilken teknik egentligen! I'ts a kind a magic som Queen skulle ha uttryckt det. 

 
Här är where the magic happens! Fråga mig inte vad respektive sak gör och är för någe för det har jag inte en susning om. Eller jo, det till höger på den nedre bilden kan jag berätta vad det är. Det är en frys. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0