Måndag natt

Länge sedan sen sist, jag vet. I ärlighetens namn så har jag faktiskt glömt bort att den här bloggen ens existerar. Så kan det vara. Men så tänkte jag efter lite. Jag älskar ju att skriva och jag älskar att blogga, så nu ska jag gå in helhjärtat för att få den här bloggen någelunda levande. Nu kör vi!

Dagen börjades med att jordens undergång var kommen. Men som tur var så var det bara snön på taket som rasade ner halv åtta på morgonen. Där stod jag klarvaken och redo att inleda dagen så jag började med att se klart på "Min brors flickvän". Dock dröjde det inte länge förrän magen ropade på hjälp och det var dags för intag av föda. Det blidde en tafflig ostsmörgås och en halvtaskig tidning i form av Hemmets Journal. 

Plötsligt fick jag för mig att jag skulle göra biskvier. Sagt och gjort, jag slängde ihop bottensmeten och körde igång. Det blev faktiskt riktigt bra och riktigt gott, ni kan se resultatet nedan. Det gäller bara att ha tålamod, för det var en rätt lång procedur. Men det var det väl värt kan jag lova.

Konstig som jag är så fick jag även för mig att jag skulle göra hemlagad pizza åt la familia. Sagt och gjort, jag slängde i lite saker i en bunke och vips så var en deg klar för jäsning. Under tiden så slängde jag även ihop en egen pizzasås. Ojoj, vad jag har slängt idag. 

På eftermiddagen skulle modern iväg och jobba och brodern den yngre hem till sitt. Brodern den äldre kom dock förbi en sväng och vi hann med att lyssna på roliga inspelningar gjorda av tre syskon med namnet Melin (konstiga typer det där). Bäst var nog Ronny Ragge (nej, inget "å" här inte) och hans Fordar. 

Nu är det kväller (snarare natter) och jag tror nog bestämt att jag behöver lite skönhetssömn. 

God natt från en trött Melin


Kommentarer
Postat av: Maria

Imponerad av dina bak-kunskaper =)



Kan säga att jag skrattade gott och länge åt eran inspelning :)

2009-03-09 @ 14:51:00
URL: http://www.bj23rkwall.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0