Lördagen

Hej alla! Idag så kom det en mycket speciell gäst hem till mig, nämligen solen! Så jag passade på att sitta ute en liten stund (tre timmar). Men istället för att bara sitta och stirra ut över åkrarna så tog jag tag i körkortsboken för att bli något smartare. Jag har verkligen gått in för att få det där rosa plastkortet med ett mugshot på mig. Om jag vill ha ett jobb (något som jag absolut vill ha inom en snar framtid) så måste jag automatiskt ha ett körkort, det är ju självklart. Jag har skjutit upp det i snart ett år då jag alltid trott att det skulle vara helt omöjligt för mig att köra bil. Första tanken var alltid att jag skulle köra över någon men nu när jag läst om lamell-skivan, dragläget, start i backe och fickparkeringen så känner jag mig mer säker än någonsin! Teoriprovet är jag inte nå orolig för då jag har en samarbetsvänlig hjärna som kommer ihåg vart enda ord åt mig.

Idag så ringde min klon, även kallad Alva (6 år) ,som är min systerdotter, för att berätta att hon skaffat sig en liten kanin som ska heta Rosalinn.  Hon ville också berätta att torrfodret luktar "vedervärdigt", som hon snyggt beskrev det.

På eftermiddagen så bestämde jag och min mamma att vi skulle sno ihop en hallonkaka då vi ändå har så mycket hallon. Vanligtvis så brukar jag baka och mamma plocka hallonen men idag så gjorde vi tvärtom. Jag gjorde mitt jobb utomordentligt, tycker jag iallfall, medans mamma gjorde sitt, ja, mindre bra. Kakan ska stå inne i 25 minuter, men när väl timern började pipa så hade kakan samma konsistens som en soppa. Något galet måste ha hänt under förberedelserna.

Nu ikväll så kom även min broder Jesper hem för att hälsa på. Men jag tror nog inte att man kan kalla det för  " att hälsa på" för att så fort han kommer hem så springer han ut  till kontoret (numera ett gästhus) och spelar av sig på trummorna och sedan dröjer det inte länge innan han drar iväg till sina compadres. Det kanske är mig han flyr ifrån? Jag är inte ett föga förvånad.

Och äntligen är det lördag! Jippie! (För er som inte förstår min glädje; Lördag = Las Vegas)

Update: Serien har tydligen lagts ner så det blir inga fler lördagar med Las Vegas.

Ha en trevlig fortsatt lördagkväll, dock inte jag.

Ciaoo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0