I asked for a refreshing drink, not a bloody rainforest

Det har blivit mycket film den senaste tiden. Filmer som får en att fundera. Filmer som får en att skratta. Jag vet inte riktigt vad jag gillar bäst egentligen, det går upp och ner men i grund och botten är jag nog en komediare allt. Jag är speciellt svag för brittisk humor, amerikanarna är ljusår efter på den fronten och kommer nog aldrig någonsin komma ikapp. Jag har alldeles nyligen gått och blivit förälskad i filmerna Lock Stock & Two Smoking Barrels och Snatch, båda gjorda av Guy Ritchie (han är faktiskt inte bara Madonnas ex). Kommentarer som är klockrena och sättet som filmerna är upplagda & filmat på är fantastiskt bra. Sedan så gör skådespelarna sin del självklart. Brädan som tattare med konstig brittisk/irländsk accent, det kan knappast bli bättre än så.

Nyckeln till frihet såg jag för första gången i lördags. Vad ska man säga? Jo, det är nog den bästa filmen som någonsin gjorts. Jag kan inte sluta tänka på den. Så. Fantastiskt. Bra. Om ni inte sett den, snälla, gör det. 

Nyligen sedda filmer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0