Onsdagen den 20e maj

Nu är jag här och härjar igen! Jovars, hur är det med mig kanske ni frågar? Jo tack, det är bara bra! Fast det är det ju hela tiden men ändå. Känner mig extra glad av någon anledning, kan kanske ha och göra med att sommaren snart är här? Så kan det vara ja!

På tal om sommaren, igår beställde pappa flygbiljetter till Gotland i juli! Det blir jag, mamma och papi som tar oss en sväng dit då pappa ändå ska medverka i något bilrelaterat, tror att det var folkrace. Åh vad roligt det ska bli, längtar redan! Jag längtar väl inte så värst efter själva flygandet, men det är ingen idé att börja oroa sig för det nu. Den energin lägger jag på något vettigare istället. Men av någon anledning har jag alltid varit fascinerad av ön, kan kanske ha att göra med den härliga dialekten?

Maj känns som en bra månad och bättre kommer den att bli. På söndag så ska Johan köra rally så då ska man ju självklart vara åskådare. Nästa vecka är det fullt upp, det är möte, det ska åkas bil ner till Småland, det är bio, jag ska jobba i bygdegården och det är säkerligen något jag glömt att ta upp. Men jag gillar när det går i ett.

Nja, nu har jag väl inte så mycket mer att tillföra den här gången. Lämnar er med lite bilder på herrn i huset som var med och lastade kärran full med kvarliggande gräs- och jordbitar sedan vi lade ner jordvärme. Ibland kan man tro att det är en liten hund vi har med tanke på hur sällskapssjuk den lille fjanten är.



Han spejade över åkrarna medan vi jobbade


Tillslut blev han så trött att han var tvungen att vila lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0